petak, 31. listopada 2014.

Ima li veza cijenu?

(Iz moje skore knjige i za kolumnu, vaša Brigita)

  'Imaš 150 kn za tjedan dana, rasporedi to kako znaš, ja više nemam!To nam je sve! Šta si trošila, jesmo li imali 200 kn prošli tjedan, kako su tako brzo nestali? Sve što se donese nije dosta, sve potrošiš na neke gluposti! Šta sad plačeš, kriva si i trpi.' Ostala sam šokirana. Mislim, u današnje vrijeme?! I to mlad čovjek. Navelo me na razmišljanje...zloupotrebljava li u vezi moć onaj koji ima pare? Kako žive oni koji ne rade uz nekoga tko radi i kad je to kronična situacija? Kako to podnose oni koji ovise financijski o nekome?
 Svi smo mi financijski povremeno u inferiornijoj poziciji nasparm partnera i povremeno u superiornijoj. Ali je li normalno da taj netko tko je u očigledno boljoj poziciji maltretira i zlostavlja onog drugog? Zašto je to ljudima ok? Kako smo to odgajani da nam je trpljenje potlačenosti postalo normalno porad čega? Zašto generacije i generacije nisu učene o vlastitoj vrijednosti i moći koju imaju da sami brinu o sebi ili da nadju boljeg partnera? Zašto su oni koji tlače sebi takvi ok, kakvi su to ljudi njih odgajali kad im je u redu nekoga maltretirati?! 
Koliko god se pokušala oduprijeti dojmu, nisam mogla, pitala sam se zašto je takav prema njoj? Ako su skupa za pretpostaviti je da se valjda na neki način vole, a ako je voli kako se može tako ponašati prema njoj? I zašto ona to trpi, zašto ona sebe ne voli više nego što je on voli?  Hej, 200 kn na tjedan?! U našoj državi?! Oni će 'umrijet od gladi'... nije mi se parilo da su sa sela pa imaju osiguranu hranu, dapače, oboje su bili prilično 'gradjanski nastrojeni', bar su tako djelovali, kao da su se tek vjenčali i dapače, ona mi je djelovala 'pametnije' od njega. Pitala sam se, zašto to trpi? Čime je ucjenjuje? Zar nema izbora, zar nema nikoga da joj pomogne? Zašto se ne zaposli bilo gdje, zašto se ne 'skine' za neki časopis i zaradi pare, 'ma bolje i to' nego da trpi nekoga da je ponižava. Kakav je on to čovjek kad se tako dere na nju i iskorištava situaciju koja ju je dovela do toga?!  Ne znam njihov odgovor...ali u busu svašta čuješ...
Čuješ život. U svim oblicima.
   Financijska samostalnost. Nevezano da li se radi o muškarcu ili ženi, oboma isto znači. To što se naviklo da muškarac radi i zaradjuje za obitelj te je financijski uzdržava očigledno nije usrećilo baš svaku ženu koja je to trpila. Jer na žalost, nisu svi muškarci 'dobri', očigledno negdje ima i takvih koji to zloupotrebljavaju, šta god već... To je opet neka druga problematika. Ali zašto danas kad je normalno sve i svašta, zašto nije uobičajeno učiti djecu na vrijeme o tome? ZAŠTO SE PRIHVAĆAJU TRENDOVI A ZANEMARUJU TEMELJI?
Zašto je nekome moralnije trpiti zlostavljanje nego se skinuti gol za naslovnicu i tako zaraditi? Zašto je taj potlačeniji naučen da je bolji čovjek ako trpi nečije iživljavanje a gori ako konobari (ovo pišem onako kako u narodu vole reći) ili pleše na šipki, pa bar je to danas cool. 
Zašto je moralnije biti 'čestita žena' koja pati umjesto sponzoruša da ne kažem neko drugo ime za to, jer nebitno je. Zašto je moral tu uvjetovan? I je li to pravi moral?
Danas je jako puno cura i momaka koji svojim tijelom zaradjuju za život, nije bitno da li ja to opravdavam ili ne, sad je bitno da razmislimo da li je bolje živjeti tako ili slušati svaki dan ono s početka priče a ima i goreg, zar ne?
Zašto se majkama utuvljava grižnja savjesti kad nisu s djecom i zaradjuju a očevima ne? Zašto su pravila dvostruka?
I zašto su ŽENE TE KOJE UPRAVO I OSUDJUJU TU PROMJENU?! PROMJENU ŽIVOTA U RAVNOPRAVNO POŠTIVANJE. Jer ja baš nisam čula od svojih muških vršnjaka da osudjuju tako nešto ali od žena...žene osudjuju sve. Zašto? Koji apsurd. Zašto žene osudjuju one koje koriste tijelo da bi zaradile? I to na njihovim muževima? Zar misle da su čestitije PREMA SEBI OD TIH kojima sude? Da, prema sebi.  
Zašto dečko koji se oženi sa imućnijom curom biva često tretiran kao njezin radnik a ne muž?
Zašto novci upravljaju odnosom u vezi? I zašto se to trpi? Da li bi ijedan od vas roditelja, nas mladih danas, svom djetetu savjetovao budi žigolo i sponzoruša ako treba al ne daj na sebe ili trpi i pati tako se mora?! Zar bi svome djetetu itko poželio patnju?!
Da, vraćamo se na obrazovanje ali ne pričamo ni o tome, to se podrazumijeva, već o svijesti o tome koja su naša životna prava. Nisam navikla da muškarac tuče ženu, niti žena njega, da se zbog ičeg pa ni zbog para medjusobno ponižavaju.
  Novci su svakako vrlo bitni u životu ali i stav koji imaš prema njima. Moraš znati šta je dobro a šta loše u svemu pa i tome spram sebe i drugih. Moraš znati šta 'trebaš' raditi i trpiti a najvažnije od svega je za znati da trpiti ništa ne moraš!
Nemam ništa protiv toga da jedan partner radi, drugi ne ako je u njihovom odnosu sve ok. Svatko ima pravo izbora a u životu i ovako dodje period kad netko radi netko ne zbog hiljadu i jednog razloga. Ali zar onda nastupa zlostavljanje?! S kim si ti to onda u odnosu, ako će se taj kad nastupe takvi dani tako loše ponašati prema tebi? Tu nije problem u parama, kužite? Trpiti loše ponašanje cure, dečka, žene, muža radi ičega pa i novca? Dopustiti nekome da te ponižava, da te ucjenjuje i da te uči kako živjeti? Hello, pa ovo je 21 stoljeće! 
Taj netko tko te ponižava, taj netko ti ne treba. Taj netko ne zaslužuje nikakva opravdavanja. Nema ih! Jednostavno je takav a to ti ne treba ako cijeniš svoj život. Jer novci su samo izgovor za takve ljude. Oni su u sebi takvi, loše posloženi i novci su im samo sredstvo kojim pokazuju kakav odnos žele. Često ta ista inferiornost spram njih njima služi samo da bi te imali. Takvi su u tolikoj manjini zašto bi pristajala/o tako nešto trpiti danas? Zato što će ti susjeda reći da si zlatan ili zlatna, ma daj, bolje budi svoj/a, ponosan, sit i zadovoljan...to zlatan i dobar na račun trpljenja ugnjetavanja batali! Nadji onoga koji prije svega voli tebe. Onaj koji te voli neće te ponižavati već će ti pomoći da i ti uspiješ steći tu financijsku sigurnost ako ste u startu neravnopravni, a ako je tako stalno onda to ne bi smjelo biti ustrojeno tako da se netko osjeća loše zbog toga niti da ga to uvjetuje kako se ponašati, jer 'mora'.
Taj netko te neće držati u inferiornosti niti će je stvarati, već će bez obzira na sve razmirice i situacije koje vas zadese, imati u vidu kako svoju, tako i tvoju sreću. Ne zato što je divan i krasan već zato što je to sasvim prirodno. Kako je prirodno od drugoga, pogotovo svog izabranika očekivati dobro, tako je prirodno i prema sebi se odnositi lijepo, znati da ti to zaslužuješ. Ako ne voliš sam sebe neće te ni drugi voljeti. Isto je i sa poštivanjem. Ako ti sam pristaješ na loše ponašanje prema tebi...zašto bi tebe netko tretirao i volio bolje i više od tebe samog?! Ne ide to tako. 
Nemoj pristajati na manje, ma kako da su ti majka i otac živjeli, ma šta god da selo priča, tvoje pravo na lijep život je tvoje!
Jer sa 200 kn preživjeti tjedan...i još trpiti takve grube riječi...

1 komentar:

  1. Pozdrav u sezoni, prijateljima, zovem se Dubravka Gradiški iz Hrvatske i liječnica sam i imam 49 godina. Ljubazno pročitajte moje istinsko životno svjedočanstvo, imam pozitivnu namjeru da će ove informacije pomoći nekome tko čita ovaj članak, u roku od dva dana obnoviti raskinuti brak i oporaviti izgubljenu ljubavnu vezu. Nakon godina u vezi s Paulom, prekinuo je sa mnom, učinila sam sve da ga vratim da me voli, ali sve što sam učinila bilo je uzalud, toliko sam ga željela zbog ljubavi koju prema njemu imam , Pitao sam ga dajem obećanja za sve što sam imao, ali on je odbio. Objasnio sam problem svojoj kolegici na poslu i ona mi je predložila da se radije obratim ljubavnom čarobnjaku koji bi mi mogao pomoći da mu uzvratim ljubav, ali ja sam tip osobe koja nikad nije mislila da dio ljubavnih čarolija postoji ili radi, nisam imao izbor, ali da isprobam, poslao sam e-mail na spellcaster channel i rekao mi je da nema problema sve će biti u redu prije tri dana, da će se moj bivši vratiti prije tri dana, bacio je komad ljubavne čarolije u zrak i iznenađujuće je drugi dan bio oko 3.00 ujutro. Bivši me ljubavnik nazvao na mobitel, bila sam toliko iznenađena da sam se odazvala Telefonskom pozivu i sve što je rekao bilo je da mu je bilo toliko žao zbog svega što se dogodilo da je želio da mu se vratim jer me toliko voli. Bila sam tako sretna i tako smo počeli živjeti sretno zajedno. na ovaj način možete ga kontaktirati ako vam treba bilo kakva pomoć možete ga kontaktirati putem ove adrese e-pošte: dralaba3000@gmail.com ili ga kontaktirati na whatsapp: +2349071995123

    OdgovoriIzbriši